fredag 1 juni 2012

Tävlingar i Östersund



Så här stilig var Cornell på 3-års testet. Ja, ja han är lite tjock men vi försöker dra in magen så gått vi kan båda två,,;) (Klara Ericsson har tagit bilden)


I helgen har vi varit i Östersund och tävlat jag och Zara. Åkte upp tidigt på lördag morgon i ett strålande väder. Åkte en genväg mot Matfors först som var en aning guppig och Zara blir lite orolig i transporten då vi kör på ojämn väg fast jag kör så sakta jag bara kan. När vi sedan kom ut på Ë14 så gick det mycket bättre. Zara kändes fin på framfidningen fast en aning spänd, detta var vår första start utomhus i år. Ännu mer spänd blev hon sedan när vi kom in på banan. Försökte smyga henne igån i travökningarna men utan att lyckas, det blev galoppinslag i båda två. Även i skrittupptaget fick vi ett taktinslag, galoppdelen gick hyffsat bra för då hade hon börjat slappna av. Tänkte när jag kom ut att nu är nog vår placeringssvit över för här blir det inte många poäng. Men när resultatet sedan kom upp så hade vi ändå skrapat ihop drygt 63% och med det knep vi sista placeringen i klassen! Dan efter var Zara avspännd och fin på banan och hon gjorde, enligt mig själv, sin bästa start i lätt A:3 och slutade på drygt 67% och med det seger i klassen. Hon fick därmed sin 10:onde raka placering nu, varav fem är segrar. Då har jag räknat bort den gång jag fick utgå på egen begäran,,,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar