måndag 18 juni 2012

Unghästkval

Livet går vidare, även om det har varit ett par tunga veckor, saknar fölet kolosalt mycket. Calista börjar vara sitt gammla jag men på nåt vis tycker jag att jag kan se sorg i hennes ögon,,, det är så synd om henne!! Men jag har nu kört henne på lösdriften där hon nu går med ett sto med föl, ett sto som ska föla nästa år och en 1-åring. Hon blev lite utmobbad från början men det går bättre och bättre nu. Hon verkar i alla fall glad över att få gå ute och äta grönt gräs.

I helgen var jag med Zara till Sundsvall och startade två klasser, "Finalprogrammet för 5-åriga hästar". Zara kändes jätte fin på framridningen, mjuk och fin och lyssnade på mig hela tiden. Sigrid var också där och tävlade så hon hjälpte mig lite på framridningen. Zara måste börja komma upp i formen lite mer nu. Jag rider henne annars ganska lågt hela tiden eftersom hon ännu är ganska ung. När hon nu ska upp i formen så blir det lite ostadigt och lite upp och ned i formen och det gör att hon ser lite orytmisk ut. Men hon hade bra tryck i steget och programmet gick helt prickfritt, hon var så duktig!! Resultatet blev 68,4% och med det kom vi 2:a. Inget kval men jag var ändå super nöjd för hon gjorde verkligen sitt bästa. På söndag skötte hon sig lika bra fast hon var en aning trött, kände jag. Men resultatet blev ändå bättre, 71% och en andra plats igen och bara en procent ifrån kval till Breeders! Nya tag i höst! Efter tävlingarna körde vi både Cornell och Zara på betet, nu är det dags för dom att få vila lite och få nya krafter inför hösten. Ska blir skönt för både dom och mej att få ha lite lidigt. Jag har gjort en ny video på Zara, länk längst upp till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar