söndag 8 januari 2012

Så var vi igång

Då har jag så smått satt igång med hästarna. Zara har jag ridit ut i ett underbart vinterväder i helgen. Solen sken och det var skoteråkare, barn i pulkor och omkull fallna träd (efter stormen) överallt, Zara var spänd som en fjäder men höll sig ändå på mattan. Det kändes verkligen som om hon hade fjädrar under hovarna och hon bara studsade fram, hon kastar sig iväg ibland när hon blir rädd men mer än så blir det inte. Jag red samma sväng i dag och då var hon betydligt lugnare, men vi såg inte så många skoteråkare heller i dag, det snöade lite så det var bara vi ute. 


Cornell har jag ridit två gånger nu, första dagen så sköt han rygg så snart jag lade benet över honom men lugnade ner sig efter en stund. I går när jag red honom igen så var han lugn och snäll och jag kunde trava runt i serpentiner och göra volter utan minsta bekymmer. Lagt ut en nu liten film i spalten till höger.

Läste på ASVHs hemsida om en nyhet, Selektonspaketet, det handlar om att ASVH vill lyfta fram och uppmuntra till betäckning av de bästa stona inom varje disciplin, och det lät ju bra men gissa om jag blev förvånad när jag sedan läste listan över uttagna ston och hittade Calistas namn där,,, men ååå så glad jag blev!!

2 kommentarer:

  1. Vad fin den blev din nya blogg! Bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Tack Irene! Fick problem med min gamla sida när jag skaffade YouTube konto, blev nån konflikt där tror jag.

    SvaraRadera