måndag 30 januari 2012

Bakslag med Cornell



I tisdags var jag upp till ridhuset med Cornell, av olika anledningar så hade han inte blivit riden på sex dagar så jag var lite orolig över hur han skulle vara. Men det började bra, gick med honom liten stund först innan jag longerade en stund. Lugn och fin var han. Satte mig sedan upp och skrittade runt ett tag och manade sedan på honom i trav,,, och då brast det!! Snabbt som ögat reste han sig rakt upp och hoppade ett par snabba språng på bakbenen innan han gick ned och satt huvudet mellan benen och bockade! Trodde att,, nu var det dags att tugga grus,,, men fick tag i ena tygeln och drog hans huvud skarpt åt sidan så han tappade lite balans och slutade bocka och då han jag hoppa av och få tag i honom så han lugnade sig. Han precis hämta mig då det gick en tjej på läktaren och då fick han en anledning att flyga i luften igen. Trodde min arm skulle gå av när jag försökte hålla honom i tyglarna, som inte räckte till när han stod rakt upp. Blev till slut tvungen att släppa taget och han kom lös, men kunde bara gå fram och ta tag i honom igen. Två gånger till reste han sig innan jag fick nog och tog honom på lina igen och han fick galoppera av sig ordentligt!! Sedan kunde jag hoppa upp igen och han skötte sig resten av passet. Får väl skylla mig själv lite då jag låtit honom stå nästan en vecka. Har sedan ridit honom torsdag, lördag och söndag och då har han varit som en liten ängel!!

2 kommentarer:

  1. Otäkt, tur ni inte skadade er... Buse... Men man förstår att de har överenergi.

    SvaraRadera
  2. Jo det var tur det gick bra, är för gammal för att ramla av man slår sig så. Men, som sagt, jag får skylla mig själv lite.

    SvaraRadera