onsdag 11 april 2012

Löshoppning,, igen

I söndags var jag till Maria Roos och löshoppade igen och nu gick det bra. Vet inte vad det är med den här hästen, ibland funderar jag på om han är lite schizofren;) Ena gången rejs, nästa gång vill han inte alls och nästa gång hoppar han som han inte gjort annat! Nu hoppade han lugnt och sansat, väntade på långsidan när vi byggde upp och hoppade sedan fint igen,, märkligt! Hoppade upp till 1,10 m och stannade där. Det är några löshoppningstillfällen kvar så jag hoppas det håller i sig, att han vill hoppa. Har varit in och anmält honom till 3-års testet nu och i dag fick han skor runt om för första gången. Nästa söndag är det löshoppning på SRK och det är där som 3-års testet går men det är även där han har hoppat som sämst. Ridningen går i alla fall bra, i går försökte han inte kasta av mig!! Annars gör han nåt litet skutt varje gång men men, skam den som ger sig! Det ska väl bli bättre.

Zara har jobbat på väldigt fint hela veckan. Tränade för Gunilla i går och gjorde programdelar ur lätt A:3 som jag ska starta i helgen i Hudiksvall. Travdelen gör hon superbra men skänkelvikningarna går lite för fort och jag får akta min skänkel annars så tvärar hon för mycket. Hon är så känslig och vill så mycket. I galoppen är det förvända bågarna som går sådär, sladdar ut med baken lite i höger varv men galopp från skritt går bra och likaså galopp halt. Ska bli kul att tävla igen då det gått så bra sista tiden. Men nu är det ett nytt ridhus där hon inte varit förut så det kan bli spännande då hon, som ni vet, är lite "tittig".

Calista är enorm nu!! Sofi var och hälsade på i helgen och hon sa att hon aldrig sett en så tjock häst!! Hon är så tjock och svullen i juver och i båda bakbenen så hon har det jobbigt nu. Så fort vi kommer i närheten av henne så vill hon bli kliad, det spänner väl i skinn och juver. Det är 10 dagar kvar till beräknad fölning, ska bli så spännande. Hoppas bara att allt ska gå bra och att den sista snön nu tinar fort så att Calista och fölet kan gå ute sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar