söndag 1 april 2012

Tävlingar på SFRK

Nu var det länge sedan jag uppdaterade min blogg, men nu har jag i stället lite mer att skriva om.
I helgen har jag varit på Sundsvalls fältrittklubb och tävlat med Zara. Klev upp i ottan på lördag morgon då jag hade starttid 8:45 i lätt B:3. Zara var lite spännd och tittig på framridningen men slappnade av mer och mer så när vi kom in på banan så var hon riktigt fin. Programmet gick bra och vi hade bara några små missar här och där. Procenten blev 68,18 och med det så vann vi klassen,,, kanon kul!! På söndag så fick jag sovmorgon och kunde ta det lugnt hela dan då vi skulle starta först kl 18:21 i vår debut i lätt A:3 klassen. På väg in till SFRK började jag fundera på om det var inridning i trav eller galopp,,,? Victora fick skicka sms till en kompis och fråga och,, naturligtvis var det galopp. Hmm,, kom på att vi alldrig tränat galopp halt förut men vi har tränat en del samlig så det fick gå. Zara var mycket mer spännd i dag och en aning stressad, travade och galopperade länge i låg rund form för att hon skulle slappna av och det blev efter en stund bättre men laddad var hon. Väl inne på banan så skötte hon sig ändå exemplariskt,, gick på dubbla spår ibland och jag  fegade ut i förvända serpentinerna och ökade tempot lite för inte riskera att hon skulle bryta av. Men hon var så duktig och vår slutprocent blev drygt 66% och med det fick vi ännu en seger!! Film och fler bilder kommer så småningom.

Ridningen med Cornell går bättre och bättre, fast han försöker fortfarande slänga av mig ibland men när han skuttat klart så går han väldigt fint. Gör serpentiner volter och korta skänkelvikningar utan problem. Vad som inte går så bra nu är löshoppningen som är rena rama katastrofen! Förra helgen var jag in till SRK och löshoppade och då fick vi jaga honom runt hela tiden, han gjorde inget av egen maskin. Han såg inte alls tjurig ut utan bara väldigt osäker. Vet inte vad som är fel,, har jag löshoppat för mycket, växer han, eller vill han bara inte,,? Ingen aning men har bestämmt att jag ska fortsätta löshoppa enligt plan men fortsätter han som nu så hoppar vi 3-års testen, stoppar sedan undan honom och tar fram honom när han blir 4,,:)

3 kommentarer: